Zasady etyczne w firmie sprzątającej w biurze

Jakie zasady etyczne obowiązują firmę sprzątającą w biurze?

Etyka zawodowa kojarzy nam się z zawodami zaufania publicznego, takimi jak lekarz czy prawnik, jednak w praktyce każdy zawód ma swój zbiór zasad, których należy przestrzegać. Jakie zasady etyczne obowiązują firmę sprzątającą w biurze?

Zachowanie poufności

Sprzątanie pomieszczeń biurowych odbywa się najczęściej z samego rana, późnym popołudniem lub wieczorem, kiedy biuro jest już puste. To logiczne rozwiązanie – firma sprzątająca nie powinna przeszkadzać zespołowi, by nie rozpraszać pracowników i zakłócać ich rytmu pracy. Pojawienie się osoby z zewnątrz w pustym biurze, gdzie jest wiele poufnych dokumentów na temat firmy oraz jej klientów, wymaga od przedsiębiorcy dużej dozy zaufania. Dlatego też pierwszym i najważniejszym punktem kodeksu etyki firmy sprzątającej jest zachowanie poufności informacji. Pracownicy firmy sprzątającej nie mogą przekazywać wiadomości, które znajdują się w dokumentach pozostawionych na biurkach, tablicach ściennych czy monitorach komputerów.

Profesjonalizm w tym zawodzie wymaga od pracownika bycia obojętnym na wszelkie informacje, które znajdują się w biurze. Karteczki przyklejone do monitorów komputera, segregator z dokumentami, który został na biurku, czy informacje znajdujące się na tablicy ściennej w sali konferencyjnej – pracownik firmy sprzątającej nie może robić zdjęć, czy ustnie przekazywać wiadomości znalezionych w biurze, ani też nie powinien interesować się zawartością danych dokumentów.

Uczciwa współpraca

W relacjach biznesowych niezwykle ważna jest uczciwość, nie inaczej jest w przypadku firmy sprzątającej. Przywłaszczenie jest niedopuszczalne, pracownik nie może zabierać ze sobą środki czystości, które zostawił dla nich zleceniodawca. Nie wolno też wynosić innych rzeczy, które są własnością firmy, tj. ścierki, akcesoria biurowe.

Z uczciwą współpracą nierozerwalnie łączy się rzetelność, terminowość i odpowiedzialność. Pracownicy firmy sprzątającej powinni wywiązywać się z warunków podpisanej umowy, a także stosować się do wytycznych zleceniodawcy.

Także w przypadku uszkodzenia sprzętu, personel sprzątający powinien wziąć za to odpowiedzialność. Wypadki zdarzają się codziennie, a dzięki temu, że pracownik jest objęty ubezpieczeniem, szkody za sprzęt mogą być pokryte właśnie z tej polisy.

Co jeszcze jest ważne?

Współpracując z firmą, która oferuje sprzątanie pomieszczeń biurowych, niezwykle ważna jest elastyczność firmy. W trakcie współpracy bardzo szybko może okazać się, że zakres usług, który wyszczególniliśmy w umowie, jest niewystarczający lub zbyt obszerny. Doskonale zdajemy sobie sprawę, jak ważne w biznesie jest elastyczne i indywidualne podejście do klienta, dlatego też jesteśmy otwarci na renegocjonowanie zakresu prac.